• Двумерни баркодове

2D Баркод – приложение

сканиране на баркодDirect Part Marking

Директната маркировка (Direct Part Marking) представлява решение за перманентно маркиране на артикули за целия им жизнен цикъл, дори когато са подложени на тежки индустриални условия. DPM е процес, при който върху елемента се щампова баркод посредством лазерно гравиране, мастилено-струен печат, химическо гравиране или точково маркиране. Най-често употребяваният баркод за DPM е двумерния datamatrix код, поради капацитета си да кодира голям обем информация и възможността за висока степен на корекция на данните.

Предимствата на директното маркиране включват:

  • Проследяемост на маркирания елемент през целия му жизнен цикъл
  • Подобряване на производствения процес
  • Елиминиране на нуждата от ръчно записване на данните за елемента и по този начин намаляване на възможността за грешки
  • Постоянното маркиране премахва опасността от загуба на информация

Поради тези причини DPM намира широко приложение в редица области:

  • Производство
  • Автомобилостроене
  • Здравеопазване
  • Военни сили и др.

сканиране на баркодМобилни баркодове

Мобилни се наричат тези баркодове, които се изобразяват на екран на мобилен телефон или компютър. Тези баркодове не могат да се разчетат от лазерен скенер, но т. нар. „имиджъри” могат да се конфигурират така, че да четат двумерни мобилни баркодове.

В резултат на това възникват редица нови бизнес възможности, които предлагат следните предимства:

  • Спестяване на средства, тъй като се елиминира нуждата от отпечатване на PVC карти за лоялност, хартиени купони и билети, талони за отстъпка и др.
  • Максимално удобство за потребителите, които няма нужда да носят със себе си многобройни карти и талони, а картата или талонът, който им трябва е винаги под ръка.
  • Все по-голямата популярност на мобилните приложения сред по-ниските възрастови групи може да се използва за създаване на програми за лоялност за тях, като не добре експлоатиран до сега пазарен сегмент.

Мобилните баркодове намират приложение в следните сфери:

  • Търговия
  • Туризъм
  • Транспорт
  • Финансови услуги