Днешният ден е специален за всички нас, които пряко или косвено участваме в процеса по автоматизирано улавяне на данни. Ключов момент в историята е въвеждането на линейния баркод, благодарение на който днешната икономика нямаше да бъде същата. На 26 юни 1974 г., малко след 8 ч. сутринта, на касата на супермаркет „Марш“ в Троя, Охайо е сканиран първият артикул, маркиран с универсалния продуктов код (UPC) – опаковка дъвки „Ригли“ „Джуси Фрут“.
50 години по-късно сме свидетели на развитието и напредъка на всички индустрии в глобален план от това първо сканиране. От производството до крайния потребител, баркодът е това, което внася сигурност, устойчивост и прозрачност по цялата верига на доставки. Не случайно баркодът е наричан „едно от 50-те неща, които създадоха съвременната икономика“.