На 14 ноември 2024 г. се проведе организираният от нас уебинар. Темата на събитието бе „Софтуерни решения за събиране на данни за продажби от дистрибутори.“ В него взеха участие едни от най-големите производители и вносители на бързооборотни стоки от цялата страна.
Лектор на събитието беше Стамен Дулевски, ръководител на отдел „Управление на проекти“ в Баркод Системи България. Със своите над 10 години професионален опит в сферата, той сподели своите знания за оптимизация на процесите по събиране, обединяване и нормализиране на данни.
По време на презентацията, г-н Дулевски подробно разгледа различните етапи от процеса по събиране и обработка на данни за продажби от дистрибутори. Той акцентира върху процеса по консолидиране на информация. Освен това подчерта какъв вид информация може да се обменя между производителите/вносителите и дистрибуторите.
Целите на уебинара обхванаха:
- Анализ на работата на дистрибуторите;
- Проследимост на продажбите и позиционирането на артикули в търговски обекти;
- Анализ на навлизането на брандове и продукти на пазара;
- Проследяване на ефективността на промоционални кампании.
Участниците се запознаха с различните варианти за интеграция и създаване на съответствия в данните, като бяха разгледани и казуси, свързани с промяна на името на артикул. Специално внимание беше отделено на създаването на справки, които предоставят ценни данни за продажбите на дистрибутори, наличностите и поръчките. Представени бяха справки за цени, OOS (out-of-stock) статус, незаписани обекти, изпълнение на поръчки и присъствие на дистрибутори в търговските обекти.
Софтуерно решение MobeeData
За целите на демонстрацията и онагледяване на процесите, бяха показани основни функционалности от софтуерното решение MobeeData. С негова помощ се автоматизират следните процеси:
- Подаване на поръчки към дистрибутори;
- Създаване на поръчки за зареждане на складове от дистрибуторите;
- Проследяване на изпълнението на поръчките.
Г-н Дулевски подчерта важността на мапинг процеса – правилното свързване на данни от различни източници, включително дистрибутори и производители.
В допълнение, беше представен и дистрибуторският портал, който предоставя справки за продажби и наличности, справки за доставки и задължения, както и консолидирани доставки, което е ключово за оптимизацията на логистичните процеси.
Участниците научиха как да оптимизират процесите си, за да преодолеят предизвикателствата, свързани с неточни или непълни данни, което ще им помогне да вземат по-добри бизнес решения. Уебинарът предостави възможност за практическо обсъждане на конкретни казуси, като участниците получиха директни отговори на своите въпроси.
Запис от събитието, може да гледате по-долу: