Новини и Събития

GS1 публикуваха насоки за въвеждане на 2D баркодове

Благодарение на GS1 стандартите, бизнесите по цял свят успешно проследяват търговски и логистични единици, услуги, локации, амбалаж и други. След като повече от 50 години, линейните баркодове бяха основен идентификатор, нарастващите изисквания за по-голяма прозрачност и проследимост от страна на доставчици, ритейлъри и потребители, наложиха решението за постепенно мигриране от линейни към 2D баркодове.

Sunrise 2027: Преходът от линейни към 2D баркодове

Преходът от линейни към 2D баркодове, наричен още Sunrise 2027, се очаква да продължи до 2027 година. Глобалната инициатива бе подкрепена от лидерите на най-големите световни компании в областта на търговията на дребно и производството на потребителски стоки, сред които: Procter & Gamble, Carrefour, Lidl International, L’Oréal , Metro, Mondelēz International, Nestlé и др.

миграция от линеен към двумерен баркод (QR код)

GS1 България с насоки за въвеждане на 2D баркодове

За да улеснят процеса по мигриране, GS1 България публикуваха насоки за въвеждане на 2D баркодове при сканиране на каса. Публикуваният документ има за цел да сведе до минимум затрудненията в бизнес процесите и да осъществи плавен преход от линейни към двумерни баркодове.

Основни видове 2D баркодове: QR Code и GS1 DataMatrix

Data Matrix и QR баркод

Двата най-разпространени 2D баркодове са QR Code (GS1 Digital Link URI) и GS1 DataMatrix. GS1 DataMatrix вече е широко разпространен в здравеопазването. QR кодът, с кодиран в него GS1 Digital Link URI, може да осигури достъп до онлайн информация за потребителите като: състав, алергени и хранителни стойности, информация за устойчивост, рецепти или инструкции за употреба. Освен глобалния номер на търговската единица (GTIN), двата баркода могат да кодират също и данни за срок на годност, номер на партида, сериен номер и други.

С оглед на развитието на технологиите и новите регулаторни и бизнес изисквания, двумерните баркодове се явяват естественото продължение на използвания вече повече от 50 години EAN код. С тяхната помощ компаниите постигат по-добра проследимост, автоматизация и прозрачност във всеки един етап от веригата за доставки.