Новини и Събития

Тенденции и иновации в сферата на технологиите, използвани в търговски обекти, демонстрирани на NRF Annual Convention & Expo

Retail’s BIG Show или NRF Annual Convention & EXPO е най-мащабното ежегодно събитие за иновативни технологични решения за приложение в търговски обекти. Тазгодишното издание се състоя в периода 15-17 януари 2017 в Ню Йорк и събра на едно място 510 компании – изложители и  над 35 000 посетителя.

На изложението бяха представени много иновативни продукти и системи, както и интересни тенденции, наблюдавани в областта:

  • Разработката на софтуер вече става почти изцяло на мобилни компютри и таблети. Това не се отнася само за POS системи. Дори робот, който обикаля стелажите, за да открива и сигнализира за изчерпани продукти, се управлява от приложение за смартфон.
  • RFID технологията беше широко застъпена, при това като цялостен метод за управление на наличностите
  • Електронните етикети намират все по-широко приложение в Европа. Когато започват да се използват преди няколко години, основната им роля е лесна и централизирана промяна на цените по регалите. Към днешна дата, обаче, електронните етикети се използват и в много други приложения, като например проверка за съответствие с планограми, достъп до информация за продукт – наличност, съдържание и др. Те вече са средство за свързване на търговския обект и на потребителя с дигиталния свят.
  • Решение за следене на наличностите, базирано на Digimarc баркодове. Digimarc баркодовете са невидими за потребителите и могат да се поставят върху практически всякаква среда. При сканиране със съвместим скенер, Digimarc баркодът има същото поведение като на UPC баркод, който е отпечатан многократно върху опаковката.  Резултатът е значително повишаване на скоростта на разчитане на баркодове. За пръв път на изложението беше представен робот, който се движи по протежение на регалите и чете Digimarc баркодове. Роботът прави визуален анализ на база на Digimarc баркодовете и определя липси, съответствие с планограми и др. и изпраща тази информация към съответните лица в реално време
  • Системата за гласово управление на складове Vocollect (собственост на Honeywell) пуска на пазара ново гласово решение, което ще работи на всякакви мобилни устройства – Android, Windows, IoS. До сега Vocollect беше съвместима само със специализирани терминали.
  • Съвременните магазини са с по-сложна логистика от всякога до сега. Тенденцията е да се преминава от система тип “checklist” (контролен списък) към използване на комплексни системи за управление на дейностите, базирани на IoT (Internet of Things) и RFID технологии. Едно такова решение е системата “Store Optimizer”, разработена от JDA, съвместно с Intel. Подобно на WMS системите, в Store Optimizer задачите ще се подреждат на база на три принципа: приоритет, разрешение и отдалеченост. Например, приоритетът на това оставеният в пробната пуловер да се върне на мястото му зависи от това дали има изложени други бройки със същия размер и цвят.
  • Голямо внимание на форума привлече IBM с техния суперкомпютър Watson – компютърна система, специално разработена, за да отговаря на въпроси и известна с победата си в игра по шах над Гари Каспаров. Watson е комбинация между голяма компютърна мощ и изключителен изкуствен интелект, което му позволява да обработва огромни количества структурирани и неструктурирани данни, да взема решения, да учи и мисли. IBM демонстрираха две много конкретни приложения на Watson във веригата за доставки – едното е управление на риска, а другото оптимизация на доставките при електронна търговия.Друг любопитен факт във връзка с IBM е, че компанията е придобила през 2016 всички информационни активи от weather.com с цел осигуряване на база данни за метеорологичните условия в миналото и прогнози за бъдещето, които ще се използват от в редица приложения, включително веригата на доставки. Една компания, например, ще има възможност да проследи от 1970 до днес как времето е повлияло на продажбите на определени продукти в определени локации.

Сред изложителите беше и Zebra Technologies. На своя щанд компанията демонстрира продукти и решения, които осигуряват видимост във всички процеси и операции в търговския обект. Едно от представените решения беше системата SmartSense. Тя представлява цялостно решение за проследяване в реално време на база на RFID, видео наблюдение и ултразвукова локализация на мобилни устройства. SmartSense автоматично засича и записва местоположението на практически всичко в търговския обект – продукти, активи, служители и клиенти. Събраната информация от всички сензори се трансформира в разбираеми данни, на базата на които може да се прави анализ и да се предприемат действия.

Zebra Technologies избра Retail’s BIG Show да представи два нови модела ръчни баркод скенера: двумерният четец от висок клас DS8100 и бюджетното решение за сканиране на двумерни баркодове DS2200. Други продукти на Zebra, които бяха представени на изложението бяха: ретрансферният принтер за печат на PVC карти ZXP9, както и разрастващото се портфолио от продукти с Android, сред които лансираните в края на миналата година мобилни компютри TC51.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *