Новини и Събития

Баркодът – добавена стойност към марката

Ако се огледате наоколо, без значение каква е средата, със сигурност ще видите поне един баркод. Те са навсякъде, от компютри, до хранителни продукти, документи за самоличност (все още не в България) и почти всяка една произведена стока.

Баркодовете се определят като добавена стойност към марките, защото им помагат постоянно да доставят желаното от потребителите качество на обслужване. Тъй като, до голяма степен, технологиите определят как компаниите и марките предлагат своите продукти на пазара, баркод технологията може да има съществено значение за удовлетворяване на потребителските изисквания и диференциране на компанията от нейните конкуренти. Това придобива решаваща роля, тъй като баркодовете помагат на фирмите да минимизират грешките, да повишат оперативната ефективност и да оптимизират разходите.

Баркод технологията е открита от Joseph Woodland и Bernard Silver. Тя е патентована през 1952, а първата и употреба с търговска цел е през 1966. От тогава баркод технологиите се развиват непрекъснато, с което се намаляват и разходите за имплементация, а употребата на баркодове става все по-масова. Днес повечето малки и средни фирми лесно могат да си позволят баркод решение, с което да проследяват и управляват наличностите в реално време, да подобрят точността и ефективността при извършване на бизнес процесите.

Баркод технологиите могат да помогнат на компаниите да получат ценна информация за потребителите, тъй като данните могат да бъдат събрани и анализирани, за да се изведат тенденциите, показващи потребителското поведение и да се измери ефективността на продажбите и маркетинговите активности. В допълнение към традиционните 1D баркодове, 2D баркодовете представляват ценен инструмент за проследяване на маркетинговите кампании и дейности.

Освен че подпомага бизнеса, баркод технологията защитава бранда. Международната организация за борба с фалшифицирането (IACC) е установила, че през последните няколко години има голямо увеличение на фалшиви автомобилни части и лекарства. Баркод технологията се бори срещу това чрез използването на 2D баркодове, които се прилагат от производителите директно на опаковката. Опаковките могат лесно да бъдат проверени и потвърдени във всяка точка по веригата за доставка, което прави фалшифицирането практически невъзможно.

Баркодовете не само помагат за диференцирането на марките на пазара, а гарантират и подобряване на ефективността на бизнеса. Тъй като баркод технологията продължава да се развива, би било интересно да се видят нови нейни приложения за в бъдеще.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *