Над 50 професионалиста от водещи производствени и дистрибуционни компании присъстваха на семинара „Бизнес информационни системи и решения за управление на мърчандайзинга“, който се проведе на 9-ти ноември в София.
Идеята за организиране на подобен семинар е провокирана от наблюдаваната в последните години промяна в пазара на бързооборотни стоки и нарастващия с много бързи темпове дял на модерната търговия. Докато преди време конкуренцията за по-голямата част от пазара беше в областта на дистрибуцията – как стоките да стигнат най-бързо и до най-правилните обекти, с най-малко ресурси от страна на производителите и дистрибуторите, сега битката вече е на друг фронт – този в самите обекти.
Именно промяната в модела на дистрибуция беше предмет на откриващата семинара презентация на Юри Димитров, управител на Баркод Системи България. Той очерта развитието на системите за мобилни поръчки и продажби през последните 16-17 години, през които фирмата се занимава с разработка и внедряване на подобни решения.
Практическата част на семинара беше водена от Стамен Дулевски, директор Управление на проекти в Баркод Системи България. Г-н Дулевски представи софтуерното решение за мобилно управление на мърчандайзингови дейности MobeeAsk. Имплементацията на решението цели оптимизиране на бизнес процесите в компанията, свързани със събирането и анализирането на данни от пазара, облекчаване работата на мърчандайзерите и повишаване на тяхната ефективност. В демонстрацията на живо, гостите на семинара имаха възможност да се поставят на мястото на мърчандайзерите, които работят със системата на мобилни устройства и да видят как протича един техен ден. Беше показана и бек офис частта, през която администраторите задават маршрути, определят задачи, създават въпросници, анализират различни показатели и т.н.
В третия панел на семинара, Благой Лашев, търговски директор в Баркод Системи България, направи обзор на различните мобилни устройства, с помощта на които служителите събират и въвеждат необходимата информация на мястото на нейното възникване. Г-н Лашев даде практични съвети относно най-важните критерии при избор на устройство – операционна система, размер на екрана, клас устройство – потребителско или бизнес. Той разгледа и съвкупността от услуги, свързани с процеса на внедряване на системата.
В заключителната презентация бяха показани някои напредничави реални и футуристични концепции и системи, които хвърлят светлина върху това как би изглеждал магазина на бъдещето. Част от тях са: използване на роботи в магазините, виртуална и добавена реалност, Digimarc баркодове, системи за самообслужване в магазините и др.