Статията е базирана на публикация в www.industryweek.com.
Иновациите в Motorola Solutions винаги са породени от нуждите и изискванията на клиентите.
За да тестват приложимостта на електронен бадж, предназначен за приложение в производството и търговията, специалистите от Motorola Solutions създават прототип на устройството и го дават на две големи търговски вериги за временна употреба в реални условия. Базирайки се на резултатите от тези тестове, Motorola Solutions решава да продължи с разработката на продукта и в края на миналата година лансира на пазара SB1 – преносимо електронно устройство, което може да се използва за бадж, както и за баркод скенер и радиоприемник. „Не сме имали подобен продукт досега, така че поехме голям риск.”, обяснява Греъм Маршал, ръководителят на изследователския отдел в Motorola Solutions. „Това, което направихме беше да дадем все още незавършената разработка в ръцете на клиентите и да им позволим да я тестват в реалния живот.”
Този тип проучвания, в основата на които са клиентите, са стандартна процедура в Motorola Solutions. Маршал и неговият екип са посетили над 170 клиента през изминалата година, за да оценят нуждите им и да определят по какъв начин Motorola Solutions може да адаптира нови или съществуващи продукти към техните процеси. „Ние не правим онлайн проучвания, нито фокус групи”, казва Маршал. „Ние отиваме при клиентите и интервюираме ИТ мениджъра, служителите, потребителите. Свързани сме тясно с клиентите. За нас, оттам започва иновацията”.
Тази философия се заражда по времето, когато Motorola Solutions разработва следващото поколение на индустриалния мобилен компютър MC9500, често използван в складове и дистрибуционни центрове. Традиционно, всяка следваща версия на високотехнологичен продукт е по-малка, по-лека и по-бързо функционираща от предходната. Но, посредством проучване на потребителите, Motorola Solutions открива, че истинският проблем не е нито в устройството, нито в неговите характеристики и функционалности. Проблемът е бил, че зарядните за мобилни компютри и батерии могат да работят само с едно устройство. В компаниите с голям брой служители и съответно устройства, се получава така, че при всяко ново устройство трябва да се изразходват ресурси за да се инсталират новите стойки за зареждане. Motorola Solutions решава този проблем, като разработва универсален набор от аксесоари за MC9500-K. Новият мобилен компютър има I/O интерфейс, чрез който се свързва с всякакви аксесоари и се премахва нуждата от закупуване на нови такива.
„Не трябва да мислите за продукти, портфолио и пазарен дял. Основното, което трябва да ви интересува е от какво има нужда клиентът ви, за да се развива”, обобщава Маршал.