Новини и Събития

Потребителски срещу бизнес-клас мобилни устройства

Потребителският клас устройства са предназначени за лична употреба. Началната инвестиция е ниска, а марките обикновено са познати и желани. Тези продукти съчетават най-новите технологии с привлекателен и елегантен дизайн, най-често и с ниско тегло. Чрез тях може да се осъществяват разговори, да се води e-mail кореспонденция, да се получава достъп до интернет.

Основавайки се на значително по-ниската цена на потребителските устройства в сравнение с тези от бизнес класата, редица компании избират по-ниския клас за своите мобилни служители. За тези компании е много по-лесно да калкулират, планират и заделят пари от бюджета за единичен разход, какъвто е закупуването на определен брой устройства. Този подход обаче, в повечето случаи се оказва неправилен, тъй като общата цена на притежание на едно потребителско устройство е по-висока от тази на едно бизнес-клас устройство. Проучвания на независимата компания за изследване на технологичния пазар VDC, сочат, че първоначалната цена на мобилните устройства представлява по-малко от 25% от общата годишна цена на притежание. За период от 5 години, организациите с бизнес-клас устройства спестяват средно по 1,610 долара в сравнение с организациите с потребителски устройства.

Основната причина за разликата в цената за притежание на двата класа е устойчивостта. Потребителските устройства са леки, удобни за носене в джоба и са предназначени основно за употреба в закрити помещения. Бизнес-клас устройствата, от друга страна, са създадени за работа в тежки условия и са устойчиви на прах, влага, ниски/високи температури, многобройни изпускания и др. Следователно, бизнес-клас устройствата са много по-надеждни за ежедневна употреба, по-рядко се налага да бъдат ремонтирани и животът им е средно с 1/3 по-дълъг от този на потребителския клас устройства – 4,5 години срещу само 3 години. След двугодишна експлоатация само 2% от бизнес устройствата се налага да бъдат подменени, докато за потребителските устройства този процент е 35. Същата статистика показва, че средното време, в което едно бизнес-клас устройство е в неизправност за една година е 12,2 часа и е повече от два пъти по-малко от това за потребителко устройство – 25,5 часа. А всеки час, в който устройството не може да бъде използвано означава съществени загуби за компанията.

Такива гледки са често срещани при индустриално приложение на потребителски клас устройства:

Често в полза на потребителските устройства се изтъква аргументът, че те лесно могат да се ъпгрейдват и така да се повиши устойчивостта им като общата цена е по-ниска от тази за закупуване на бизнес устройствата. С ъпгрейдване, обаче, нивото на устойчивост, което се постига е далеч по-ниско. При бизнес-клас устройствата всеки елемент  отговаря на определени стандарти и е съобразен с определени изисквания. При потребителските устройства, средствата за защита са само външни и често затрудняват служителя при работата му.

Друг проблем на бизнес-клас устройствата е захранването. Тъй като те са значително по-леки, батериите им се нуждаят от много по-често зареждане и не са способни да работят без прекъсване в продължение на цял работен ден. По-дългият живот на батерията означава по-висока продуктивност на мобилния служител и гарантира, че докато е навън работата му няма да бъде възпрепятствана.

Като цяло намирането на най-подходящото устройство за всеки служител, се оказва сложна задача. Много компании биват подведени от ниската начална инвестиция и закупуват потребителски клас устройства. Тези начални разходи обаче в последствие се мултиплицират и общата цена на притежание се оказва съществено по-висока от тази на бизнес-клас устройствата.

Източник: www.ruggedalgiz.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *