Новини и Събития

Силата на баркода

Има причина, поради която баркодът да бъде наричан „едно от 50-те неща, които създадоха съвременната икономика“. От въвеждането на първия линеен баркод през далечната 1973 г. този наистина мощен символ вече е поставен върху над 1 милиард продукта, а звуковият сигнал на касата е разпознаваем по целия свят.

На пръв поглед, всички баркодове изглеждат еднакво, но тяхната сила се крие отвътре. Благодарение на глобалните стандарти на GS1, сканирането е процесът, който свързва баркодовете с информацията за продуктите. От производството до крайния потребител, баркодът е това, което внася сигурност, устойчивост и прозрачност по цялата верига на доставки.

С навършване на 50 години от внедряването на първия линеен баркод, към днешна дата може да се срещнат различни видове, сред които все по-голяма популярност придобиват 2D баркодовете. Двата най-разпространени са DataMatrix и QR кодовете.

Новото поколение баркодове предвещават настъпването на следващата голяма промяна. 

 

2D баркодовете могат да осигурят пълна информация за продукта – неговия произход, състав, възможности за рециклиране и отпечатък върху околната среда. Това ниво на прозрачност допринася много върху потребителското поведение и взимането на информирано решение при извършване на покупка. 2D баркодовете също така могат да служат и за събиране на информация за бизнеса, регулаторните органи, потребителите и пациентите.

Възможностите, които предлагат GS1 DataMatrix баркодовете са „съхраняване“ на информация за глобалния номер на търговската стока (GTIN), както и информация за  срок на годност, сериен номер, номера на партиди и др. Те могат да служат като портал за предоставяне на по-нестандартна информация като възможни алергени, хранителна стойност на продуктите, рецепти или инструкции за употреба. Съществено е да се отбележи, че DataMatrix баркодовете навлизат все по-стремглаво и в сектора на здравеопазването.

В края на 2020 г. GS1 стартира глобална инициатива за преминаване от традиционни линейни баркодове към 2D. Над 20 държави взимат участие, сред които Китай, САЩ, Австралия и Бразилия, които вече са започнали успешни пилотни проекти.

*Всички права върху маркетинговия материал принадлежат на GS1.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *