Медиите в Обединеното кралство съобщиха, че от 1 февруари тази година, Royal Mail, британският пощенски оператор, ще добави баркодове към пощенските марки. Новата практика ще позволи на всеки подател да добавя дигитално съдържание към традиционното хартиено писмо.
Използвайки приложението на Royal Mail, само с едно сканиране на новата пощенска марка, получателите ще имат възможност да гледат съдържанието – аудио или видео съобщение, информация за налични услуги или поздравителни съобщения.
В началото на проекта, Royal Mail са предвидили да създадат поредица от анимации, като първата от тях е вече факт. В следващите месеци на 2022 година, подателите ще имат възможност да изберат анимация, предназначена за получателите.
Новите пощенски марки ще имат „цифров близнак“, като двата ще са свързани с приложението. Баркодовете ще съответстват по цвят на марката и ще са разположени в страни от основния образ, разделени със симулирана перфорирана линия.
Royal Mail обявиха, че последните некодирани марки ще останат валидни до януари 2023 година. „Тази промяна ще свърже физическите писма с дигиталния свят, като ще отвори нови възможности за развитие в бъдеще.“, сподели главният търговски директор на Royal Mail, Ник Ландън.