Източник: www.regal.bg
Мобилно самосканиране (от англ. mobile self-scanning) е услуга, чрез която клиентите могат сами да сканират продуктите, които купуват, още докато обикалят с количката из магазина. Накрая на касата се сканира само мобилното устройство, носител на информацията за вече избраните продукти. Някои от водещите търговски вериги в света вече успешно прилагат тази практика в обектите си. Основната им цел е да подобрят обслужването, като спестят на клиентите си времето, което иначе биха изгубили, докато редят продуктите върху поточната линия на касата и чакат те да бъдат сканирани един по един.
Вариантите са различни – сканиране чрез специално мобилно устройство на веригата или с мобилния телефон на клиента, коментираха експерти от Planet Retail в уебинара „Мобилното самосканиране се завръща“.
Една от предпоставките за сериозния тласък на мобилното самосканиране е развитието на новото поколение хардуерни устройства с тъчскрийни, цветни дисплеи и усъвършенствани, лесни за употреба скенери. Основното предимство на тази услуга е директният достъп до клиентите в реално време – търговецът знае какво се намира в количката още докато потребителят е пред регала. Така гъвкаво могат да се насочат специалните оферти и известия за промоции. Друг плюс е, че се съкращават разходите за персонал, особено ако са инсталирани и каси на самообслужване. За да пусне в действие обаче такава услуга, търговецът трябва да е сигурен, че всички етикети са четими и сканируеми, в противен случай проблемите с недоволни клиенти няма да закъснеят, твърдят експертите.
Важен проблем е, че с въвеждането на self-scanning нараства и рискът от кражби. Затова се налагат по-чести проверки на количките, което не е особено приятно за клиентите. Решаващо за успеха на технологията е интегрирането й във всички съпътстващи процеси, така че после да няма проблеми, когато се отчитат наличности и се поръчва стока. Важно е и да се гарантира защитата на данните на клиентите от неоторизиран достъп.