Новини и Събития

Топ 20 на производителите на баркод оборудване

Източник: сп. Логистика

Доставчиците и потребителите на баркод оборудване (скенери, мобилни терминали и принтери) се намират в пресечната точка на технологичен напредък, увеличаване на потребителското търсене и растящи разходи за труд. През 2016 г. глобалният пазар за автоматични решения за събиране на данни (automatic data capture solutions – ADC) т.е. баркод оборудване, е достигнал 6,242 млрд. долара. Това отчита базираната в Масачузетс VDC Research Group, която е направила класацията Топ 20 на производителите в този сектор през 2015 г.

ADC пазарът включва ръчни и стационарни баркод сканиращи устройства, баркод принтери и мобилни устройства за работа в неблагоприятни външни условия. Данните на VDC не включват консумативите, например етикетите за баркод принтерите и др.

Място 2015 г. Място 2014 г. Компания Приходи 2015 г. в млн. долари Приходи 2014 г. в млн. долари
1 1  Zebra (Motorola Solutions,  Psion) 2150 2080
2 2  Honeywell (LNE, Intermec,  Datamax- O’Neil) 1189 1098
3 3  Datalogic 524 484
4 4  SATO 192 192
5 5  Toshiba TEC 165 153
6 6  Denso Wave 123 121
7 8  Cognex 99 89
8 7  Casio Computers  Co. Ltd 88 90
9 9  SICK AG 87 86
10 12  Fujian Newland 74 68
11 11  Avery Dennison 69 68
12 13  TSC Printers 62 56
13 14  Bluebird Soft 59 51
14  Shandong New Beiyang 54 40
15 15  NCR 50 50
16 16  Unitech 49 45
17 17  Opto Electronics Co. Ltd. 42 43
18 20  cab Producttechnik GmbH 40 34
19 18  M3 Mobile 35 38
20 19  CipherLab 27 36

 

Според данните от таблицата, 14 от фирмите в Топ 20 отчитат печалби през миналата година. Глобалните продажби за 2015 г. показват увеличение от 4,6% спрямо 2014 г. Според проектните данни на VDC пазарът ще продължи да расте с 3,5% годишно през следващите 5 години, като през 2020 г. той ще достигне 7,4 млрд. долара. По-конкретно годишният ръст за баркод скенерите и принтерите ще бъде 4,8%, а за мобилните устройства за работа в тежка среда – 1,7%.

„Ръстът през 2015 г. беше по-слаб, но въпреки това тя беше силна за бранша – констатира Риша Гупта, главен анализатор на идентификационни и събиращи данни решения на VDC Research. – Това се дължи на големите доставчици. В същото време продължава да бъде много силна конкуренцията от азиатските производители, по-точно от Китай и Тайван.”

Още на пръв поглед в таблицата се забелязва, че Zebra отново е N1 и то с голяма разлика пред следващия в класирането. Една от причините е придобиването през 2014 г. на бизнеса на Motorola Solutions. Вторият в класацията Honeywell отчита 8,3% ръст след придобиването на Datamax-O’Neil в началото на 2015 г. Сега компанията работи по унифициране на политиката на предлаганите от нея марки, така че продуктите и да се допълват. Компанията предлага нови модели принтери с марката Honeywell, докато преди по отношение на принтерите тя наблягаше на марките Intermec и Datamax. В момента Datamax продължава да бъде относително силен конкурент на Zebra, която е доминираща на пазара за принтери. Японският пазар е доминиран от четвъртата в класацията Sato и намиращата се на пето място Toshiba TEC.

В континенталната част на Китай видни играчи в този сектор са намиращата се на 12-о място ТЅС и новата компания в Топ 20, заемащата 14-о място Shandong. ТЅС разшири своята дейност с придобиването на Printronix.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *