Новини и Събития

Нов стандарт или успешен маркетингов подход?

RAIN RFIDВече няма колебание, че днешното ниво на развитие на RFID технологията носи огромни ползи както за търговията на дребно, така и за производствените компании. Въпреки несигурното начало през 2005 г., когато Walmart стопират проект, стартиран година по-рано, задължаващ техните топ 100 доставчици да направят RFID идентификация на всеки палет и транспортна единица, днес компаниите не само вярват, но и виждат реалните измерения на добавената стойност от внедряването на технологията.

През 2014 г. четири компании – Impinj, SmartTrack, Google и Intell, виждат необходимостта от целенасочени действия за успешното популяризиране на един конкретен вид RFID технология и така създават организацията RAIN RFID (RAdio frequency IdentificatioN). Реално RAIN RFID не е нова технология, нито нов стандарт, а е брандиране на пасивните UHF RFID решения. Днес членовете на организацията RAIN RFID са над 170 компании, предлагащи решения за бизнеса, базирани на UHF RFID технологията, сред които e и Zebra Technologies Inc.

RAIN RFID е базиран на протокола GS1 UHF Gen2, стандартизиран от ISO/IEC под номер 18000-63. Една от причините за разрастването на RAIN RFID индустрията са именно функционалностите, които предоставят четирите типа команди, използвани от RAIN RFID протокола:

  • Задължителни – такива, на които трябва да отговарят всички RAIN RFID тагове, съгласно стандартите
  • Опционални – даващи защита на данните, запазване на анонимността, защита на търговската марка и превенция на загубите
  • Потребителски – производителите на RFID компоненти могат да дефинират допълнителни „опционални“ ОТА команди, които не дублират функционалности на които и да е други задължителни или опционални команди
  • Команди за вътрешна употреба – производителите на RFID компоненти имат възможност да дефинират свои частни команди, които да използват единствено в самия производствен процес

Чрез средствата на тези функционалности RAIN RFID потребителите постигат и така важната защита на данните, която носи един RFID таг и го предпазват да бъде прочетен от неоторизирано устройство.

Типичното RAIN RFID решение се състои от:

  • RAIN RFID таг – прикрепен на или вграден в артикулите, съхраняващ и предаващ информация. Едновременно могат да бъдат прочитани хиляди тагове, дори и да са извън зрителното поле
  • RAIN RFID четец – малък и портативен или голям с фиксиран монтаж, или вграден в друго устройство. Осъществява комуникация от близо и далеч чрез вградени антени
  • RAIN RFID софтуер – чрез таговете и четците създава, събира и обработва данните за артикулите на местен сървър или в облачна структура. Осъществява автентикацията на данните.

Как да изберем правилния RFID таг и етикет?

Ние от Баркод Системи България ООД като партньор от най-високо ниво на лидера в RAIN RFID оборудването – Zebra Technologies Inc., сме готови при необходимост да обсъдим планове Ви за внедряване на технологията във Вашите бизнес процеси.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *