По случай 50-годишнината от първото сканиране на баркод, лидерите на едни най-големите компании в областта на търговията на дребно и производството на потребителски стоки подписват споразумение, в което призовават за глобално преминаване към QR кодове със GS1 стандарти.
След първото сканиране през 1974 г., линейният баркод поставя началото на сътрудничеството между търговците на дребно и производителите. От тогава до сега тази технология се е превърнала в надежден универсален метод за идентификация на продуктите, повишавайки ефективността на веригата за доставки в световен мащаб.
За разлика от традиционните баркодове, QR кодовете ще могат да предоставят на потребителите подробна информация за продуктите като: начин на употреба, инструкции за рециклиране, хранителна стойност, информация за безопасност, сертификати за качество и др. С информация, която е лесно достъпна чрез смартфони, новите баркодове разкриват редица възможности както за потребителите, така и за цялата индустрия.
Компаниите, които обединяват усилията си с GS1 и подкрепят бъдещата трансформация, са водещи световни лидери, които оперират в над 160 държави и достигат до милиарди потребители по света. Сред тях са: Procter & Gamble, Carrefour, Dr. Oetker, Lidl International, L’Oréal , Metro, Mondelēz International, Nestlé и др.
Целта на споразумението е до края на 2027 г. QR кодовете с GS1 стандарти постепенно да заменят познатия до момента линеен баркод и да бъдат масово прилагани и разпространявани. За да се постигне това, производителите трябва да започнат да прилагат новите баркодове върху опаковките на продуктите, а търговците на дребно да гарантират, че скенерите в местата за продажба (POS) имат възможността да ги разчитат. Промяната вече е започнала, като към момента новата технология се тества в 48 държави по света.